Bokproblem

Jag älskar att läsa. Det är något fantastiskt avkopplande att få luta sig tillbaka och låta sig drunkna i en riktigt bra bok. Låta tid och rum försvinna ett tag och drömma sig bort. Har nog läst alla möjliga slags böcker men får erkänna att riktiga chiclit böcker är favoriter. Sådana böcker som inte är speciellt djupa och som man faktiskt kan läsa utan att vara 100 % fokuserad hela tiden. Det är sådana riktiga tjejböcker som man ska sluka när man ligger på en sandstrand i Thailand med havet brusandes i bakgrunden.

Det här med att läsa går dock lite i omgångar, vissa perioder läser jag varje kväll medan jag ibland inte öppnar en bok på flera månader. Tyvärr har det varit så rätt mycket det senaste. Har hållt på med "Tusen strålande solar" hur länge som helst nu.

Men nu till Thailand behöver jag ett par riktigt bra böcker att plöja igenom och jag har letat efter den exemplariska semesterboken med stort B ett tag utan att hitta den. Enligt mig är det likadant med vin som med böcker - att man väljer efter utseendet. Om den inte ser bra/god ut letar jag snabbt vidare. Därför har jag varit och ryckt i en del böcker som ser spännande ut på omslaget men besviket ställt tillbaka den i hyllan eftersom den förklarande texten verkat ointressant. Så nu på lunchen tänker jag göra ytterligare ett försök att hitta ett par semesterförgyllare. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0