Bara en halv vecka kvar av semestern

Men vi njuter som sjutton av sol, värme, bad och allt annat som hör sommaren till.

https://cdn2.cdnme.se/758177/7-3/pic_51f822349606ee41ddc3d0d8.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/758177/7-3/pic_51f822e6ddf2b32aac97a5e2.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/758177/7-3/pic_51f822f9e087c35710a6efc4.jpg" class="image">

Lycka

Finns det något finare än att ligga bredvid sitt barn och lyssna på de djupa, rofyllda andetagen och studera det lilla ansiktet? <3

Hot hot hot

Vi hade tidigare planerat för att åka till Varberg igen i fredags men eftersom jag har tid för ett till ultraljud på tisdag kändes det lite väl flängigt. Så vi är kvar hemma och bygger Vinstons 3-års present - en lekstuga. Eller ja, Andreas bygger och jag och Vinston aktiverar oss på egen hand. Hade jag fått bestämma hade det varit betydligt mer stillsamma aktiviteter då värmen känns av i kombination med foglossning, ryggont och ordentligt ömma fönster. Men att få en 3-åring att inse att sin mamma inte är i sin smidigaste form just nu är lättare sagt än gjort. Vi spelar "golf", badar i poolen, hoppar studsmatta, leker pirat, spelar spel, leker med lego, vattnar blommor, tittar på film, gräver i sandlådan, slänger blommor och tittar på när Andreas bygger. Och så fort jag får chansen sjunker jag ner i en stol, helst med fötterna i kallt vatten och hämtar andan en stund.

Men i morgon blir det bygge på fm och strandhäng på em för hela familjen. Lekstugan artar sig och på torsdag åker vi till Varberg igen för att tillbringa sista delen av semestern där.

En heldag

För ett bra tag sedan planerade vi in denna dagen med Tobbe och Lina och Anna och Daniel. Och så alla barnen förstås. Vi bestämde att vi skulle hitta på NÅGONTING, kanske inkl. en övernattning och vi har klurat och funderat på allt från övernattning på bondgård till Visingsö eller Slottskogenbesök. Det slutade med att vi åkte till en badplats i närheten. Och det var också tur att det inte var speciellt långt bort. För även om barnen bokstavligt talat trivdes som fisken i vattnet så var himmelen täckt av moln och det blåste kallt. Så efter ett par timmar tröttnade vi, åkte förbi pizzerian på väg till Tobbe och Lina där vi sedan fortsatte dagen på deras stora, nybyggda altan. Helt plötsligt var himmelen så gott som klarblå och vi kunde njuta av en härlig eftermiddag. :)

Dagens utflykt!

En riktigt bra utflykt med tre stycken 3-åringar. Dressintur i Ambörnarp med fikapaus, lekplatsbesök, lunch och så sol och bad vid en sjö på det. Inte konstigt att Lilleman somnade i bilen på vägen hem. Tack Katrin för bra idé, vi hade jätteskoj! =)

Vår prins

Idag fyller vår busiga, charmiga, goa lilleman 3 år. Igår ville han gå och lägga sig supertidigt och när jag frågade varför så sa han helt enkelt att "sen kommer ju mamma och pappa och sjunger för mig" och det stämmer ju, ju tidigare man somnar, desto "tidigare" blir det födelsedag. Men det var nog trots allt en hel del myror i benen och förväntan för somnade gjorde han inte förrän vid 10-tiden.

Hur som skulle vi gå upp och duka en bricka med frukost och paket men jag vaknar istället av en glad och förväntansfull liten kille som står bredvid sängkanten. Han fick gå och lägga sig igen och låtsas sova medan jag och Andreas skyndade upp för att sjunga och ge frukost på sängen.

Dagen har sedan bestått av förberedelser för klockan 16.00 kom 14 personer för att fira och äta mat och tårta. Med andra ord var det en glad liten kille som hade svårt att slita sig från alla presenter men som till slut lyckades somna. Tack alla ni som kom idag! :)

Dan före dan

Jag tänkte skriva ett inlägg om dagen som bestått av förberedelser för dagens mini-kalas, mini-kalaset och förberedelser för i morgon då Vinston fyller 3 år. Men jag orkar inte det. Jag slog in sista paketet för en halvtimma sedan och lade ihop bottnarna på tårta nr två för en kvart sedan. Nu ligger jag i sängen och ryggen är helt paj, magen ömmar och fötterna...ja, de känner jag inte ens längre. :) Men jag kan ju låta bilderna nedan tala för mitt försök till ett glasslott... Efter en till vända till affären för att köpa ny glass och skippa uppbyggnaden av själva tornen så blev det helt okej till slut. :)

Hemma igen efter...

Poolbad, sol, glass, strandhäng, date på restaurang, värme, god mat, shopping, skaldjur, husbilsbesök, grill, lekplatshäng, kusinbus och mys.

Sommar=glass

Snälla underbara sol, fortsätt skina. Livet är så himla mycket lättare då. Idag har vi varit på altanen hela förmiddagen och solat och lekt. Efter lunch gick vi ner till stranden för att bygga sandslott men det blåste så mycket så det blev inte särskilt långvarigt. Nyss kom vi hem efter att ha ätit på restaurangen som ligger på campingen inte långt härifrån. Pizza, Banana Split och så lite lek på lekplatsen så har vi en rätt så nöjd, glad och trött lilleman här. :)

Semestern har börjat bra!

Vi är i Varberg och njuter av sol och värme. Och av att semestern äntligen är här. :)

Färdigt!

Tre kvällar tog det men nu är det klart. Ett babynest som bebisen ska sova i sedan. Vinston hade inget sådant men har hört många som tycker det är en bra grej så jag sydde ett efter bra beskrivningar på en webbsida. Det var inte speciellt svårt men lite pilligt ibland. :)

Nytt projekt påbörjat...

Klockan 4.00

Konstigt, jag har börjat vakna runt klockan 4.00 flera nätter nu. Just nu har jag legat vaken i en och en halv timma och kan inte somna om. Vaknar oftast hungrig för att vi äter tidig middag och sedan får jag inte i mig något mer så just nu har en Risifrutti slunkit ner i magen. :) Känner mig så ofantligt trött och sliten just nu och semestern har sällan varit så efterlängtad men ändå kan jag inte somna om. Blir det någon mer sömn innan veckarklockan ringer klockan sju tro?

Djurparksbesök med moster Elin

Jag sitter på jobbet och längtar ut och undrar vad Vinston gör just nu. Han är med min syster på djurparken - första gången de är på utflykt själva. :) Men snart ska jag packa ihop här och ta mig hemåt jag med.

Bilden nedan fick jag som mms för en liten stund sedan. :)

Nedräkning

Är på jobbet. Men mer än hälften av kollegorna har tagit semester så först nu börjar jag faktiskt få en känsla i kroppen av att det är nära. Väldigt nära. Denna veckan kvar och sedan väntar fyra veckors semester tillsammans med mina grabbar. Vinston frågade om vi var lediga i morse när han vaknade och han grät när jag lämnade honom - kommer inte ens ihåg när han gjorde det senast - så visst behöver han nog lite ledighet han med. Bara att få sova lite längre än när väckarklockan ringer, äta en lång och god frukost, umgås, vara ute, käka glass, förhoppningsvis bada, frossa i jordgubbar och njuta av att bara vara. Bara några dagar kvar så...

Bilder från förra sommaren...

Livet utan tvättmaskin

Snart har vi klarat oss utan inkopplad tvättmaskin i sju veckor. Lika länge har vi fått duscha i badkaret utan duschdraperi vilket innebär en huksittande ställning och att torka hela badrumsgolvet efteråt. Med andra ord känns det som jag kommer gråta den dagen tvättmaskinen är igång igen och den nya duschen går att använda, vilket förhoppningsvis blir i denna veckan. Renoveringen av badrum och tvättstuga börjar närma sig sig sitt slut och som alla byggnadsprojekt som involverar snickare, elektriker och övriga hantverkare så blir liksom projektet mer utdraget än vad man trott. ;) Men hur som helst blir det jättebra och det enda som är kvar nu är just nu inkoppling av just tvättmaskin och torktumlare samt toalettstol, handduksvärmare och dusch.

Under sju veckors tid hinner det bli rätt mycket smutsig tvätt, särskilt med en busig treåring som praktiskt taget badar i sandlådan på dagis varje dag. Vi har ett antal kassar hemma som väntar på att få bli tvättade men har ändå löst problemen med att ta med oss tvätt vart vi än åker. Typ. Tack Mamma och pappa, Maggan, Sofie och stugan i Varberg för hjälpen. Samt alla ni andra gulliga som erbjudit er att låna ut er tvättmaskin under dessa veckor. =)