Ett år är lång men kort tid

igår hade vi en jättetrevlig kväll hos Maria i julens tema. Vet inte hur många ljus som var tända hemma hos Maria men mysigt var det. =) Vi skrev de lapparna jag nämnde i förra inlägget, rullade ihop dem och band dem med snören innan vi lade dem på ett hemligt gömställe hos Maria för att de ska tas fram om ett år. =)

När jag började fundera på hur jag trodde att mitt liv skulle se ut om exakt ett år så slog det mig hur fort ett år faktiskt går - det var inte länge sedan det var jul förra gången och vi låg magsjuka i min lilla etta hela julen. Men samtidigt så känns det otroligt längesedan och som att det har hänt oändligt mycket sedan dess. Därför får man en liten hisnande, läskig känsla av hur mycket som faktiskt kan ske under ett år. Vad gör jag om ett år? Hur mår jag om ett år? Hur ser livet ut? Blir det som jag tror att det blir eller absolut inte? Det är lite läskigt att tänka på faktiskt.

Jag fick iaf. skrivit ner lite vad jag tror kommer att ske under 2009 och vad jag tror som har hänt om ett år - både för mig själv och för tjejerna och det var roligt. Vi fick inte se vad någon annan skrev så därför ska det bli spännande att se nästa år hur rätt vi haft både om oss själva och varandra. =)

Lite läskigt att tänka på det där med livet, men jag tror iaf. att har man bara ett mål eller en bild av hur man vill att det ska bli eller se ut så har man betydligt bättre förutsättningar få det så. Vet man vad man vill så går det! Eller hur!? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0