Oplanerad helg - kors i taket!

Igår hade vi lite glöggmys hemma. Blev väldigt improviserat men Tobbe, Penn, Anna, Ebbe och Sune kom hem en vända, drack lite glögg och hjälpte till att rensa frysen på kakor. =) Bra! Blev väldigt mysigt, det där med spontana saker blir oftast väldigt bra. Jag är väldigt, väldigt dålig på det i vanliga fall. Har oftast stenkoll på hur resten av veckan kommer att se ut - i minsta detalj - redan innan måndagen börjat. Har trivts med att ha det så och har varit tvungen att ha det så innan när jag hade häst för att kunna sy ihop allt som skulle hinnas med. Ridning, läxor, vänner och så vidare. Men egentligen behöver jag inte fortsätta på det viset längre...ju. Jag har inga större måsten nu för tiden och ofta blir det också så att om man planerar för mycket så blir allt som måsten som ska bockas av från en lista. Det innebär att man inte hinner njuta av livet utan att allt blir jobbiga ting att klara av trots att det bara handlar om en mysig fika eller en fest.

Vi kom överens om att denna helgen skulle vi inte boka in någonting, Ta det lite mer som det kommer och bara göra det som vi KÄNNER för. Inte stolpa upp allting så att det känns som att man rusar från det ena till det andra med andan i halsen. Nä, denna helgen har vi INGA som helst planer än så länge och det känns faktiskt...skönt. Tro det eller ej men jag kanske är på väg att bli en sådan där spontan tjej. Japp! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0