Audifeber

Jag sålde min peugeot 206 för knappt ett år sedan eftersom jag kände att den drog mycket för att ligga och pendla mellan Borås och Bollebygd varje dag. Därför köpte jag min Nissan Note efetrsom jag trodde det skulle vara en perfekt bil att pendla med - något som inte drog så mycket men var tråkigare, så klart. Det fyllde sin funktion just då trots att den drack mer bensin än vad jag hade hoppats och trott. Sen bar det ju sig inte bättre än att jag bytte jobb några månader efter vilket innebar att ingen bil längre behövdes till jobbet. Underbart så klart men då stod man ju där med en bil som man enbart köpt för sin pendlingssituation. Som läget såg ut efter jobbytet och så som det fortfarande ser ut så använd bilen när man åker och handlar (1-2 ggr. per vecka) samt när vi åker och hälsar på i Bollebygd, Varberg, Malmö vilket är rätt ofta på våren och sommaren framförallt. Då vill man ha en skön, säker och rolig bil. 

Jag har alltid älskat snygga bilar och tycker att en riktigt snygg bil är jättesexig. Framförallt en svart då så klart. =) Vi har diskuterat fram och tillbaka och funderar hur mycket man har råd att avvara varje månad. Samtidigt så är man oerhört kluven eftersom man kanskekan göra en massa annat roligt för de pengarna... =) Hmm. Detta är ett oerhört stort och svårt beslut man står inför eftersom vi hittat vår drömbil och var och provkörde den idag. Svar måste lämnas på måndag då det lutar åt att bli en sömnlös natt i natt. =/ Jaja, hur som helst. Roligt men svårt val. Vi får se hur det blir men jag måste erkänna att tanken på att susa fram i den här på vägarna gör att en kittlande känsla i magen dyker upp. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0