Fars dag - också ett jäkla kommersiellt trams

Inta alls så att jag inte unnar min pappa lite presenter och omtanke. Det är han värd. Absolut. Det är inte det men Fars dag liksom Mors dag är bara ett påhitt för butikerna att få lite mer cash i kassan. Känns inte äkta på något sätt. Bara ett jäkla måste! Ingen kan ju liksom INTE ge sin pappa någon present en sådan här dag när media förstorar upp det så och det skyltas här och var i butikerna. Och så är det dem där ständiga kalsongerna och slipsarna som ska ges,

Det är väl bättre att när man känner för det - visa sin pappa sin uppskattning. Ringa honom en vanlig måndag och ge lite uppmuntrande ord, ge honom en kram eller klapp på axeln när man ses, eller varför inte en helt oplanerad liten present nä inga förväntingar finns. Jag tror han hade uppskattat det betydligt mycket mer än en dag där det är OBLIGAORISKT med en present. Jaja, det är väl bara att ise - att den här dagen inte kommer att rinna ut i sanden direkt och att det bara är att fortsätta följa med strömmen och stressköpa någonting dagen innan. Kanske ändrar man uppfattning den dagen man själv blir förälder...kanske men ähh. Jag är mycket mer för att visa saker när man minst anar det. Oavsett om det gäller pappa eller inte. Säga något snällt och upplyftande, visa någon sin kärlek och omtanke genom att göra en tjänst, ställa upp på någonting som man vet uppskattas eller att ge en liten present sådär utan förvarning.  

Idag ska jag iaf. på Fars dag middag och uppvakta min pappa.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Min pappa fick ingen present! Hos oss är det tillräckligt att barnen faktiskt kommer och hälsar på och fikar en liten stund... Affärerna kan hoppa upp och bita sig någonstans!

2008-11-13 @ 18:42:48
URL: http://www.papillonalva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0