Guldfest

På lördag är vi bjudna på en inflyttningfest med guldtema hos arbetskamraten Emma och hennes pojkvän Daniel. Det ska bli jätteroligt att se hur de bor och jag menar, en GULDFEST kan ju inte bli misslyckad. Man har blivit ruskigt bortskämd med att bo mitt i stan (Borås) och lätt kunna ta sig fram och tillbaka eftersom det oftast nu för tiden är aktiviteter i Borås. Jag minns när jag bodde i Bollebygd för sådär 100 år sedan (känns det som ibland) och man tog sig fram och tillbaka till Göteborg varje helg. Den där jäkla 100-bussen där man fick slå sig fram för att slippa stå upp på vägen till stan och där man på hemvägen fick stå ut med fyllesånger och trängsel medan man var så trött så att tanken på sängen var större än störst.

Ja då är man väldigt glad att man kan stoppa tandborsten i munnen efter bara 5 minuter efter det att man kommer på att man ska hem efter en kväll på stan. Jaja, i-landsproblem är det ju och hur vi än löser färdproblemet dit och hem på lördag ska det bli väldigt trevligt. Funderar dock på hur man ska klä sig. Någon som har något guldigt hängandes i garderoben kanske...? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0