Idag är jag bra =)

Idag är en sådan dag som infaller allt för sällan. En sådan dag där allt flyter på av bara farten och man blir förundrad när man har allt på sin sida liksom. Jag är ofta van vid att få tillbaka skit om jag fuskar lite med något när jag är för lat. T.ex. om man ska göra en annons i jobbet och istället för att ta upp en gammal annons för att se rätt format så gissar man - av lathet - och då blir det alltid fel vilket resulterar att det tar dubbelt så lång tid och la la la la la. Ett straff för ens lathet liksom. Men idag är det inte så. Idag så kan jag erkänna att jag har mer flax än vad jag förtjänar. Ett flyt i arbetsgången liksom. Sånt måste man få ha ibland, bara man inte glömmer av att uppskatta det. För imorgon är jag säkert tillbaka där jag brukar vara i vanliga fall.

Att man ofta får dubbelarbete när man fuskar kanske är ett försök till lärdom från det övernaturliga. Eller!? Att jag för helvete ska lära mig någon gång att maska inte lönar sig. Tja, det kanske är på tiden att allt görs korrekt och ordentligt ifrån början. Att inte lita på att allt löser sig på bästa sätt som det gör idag. Tror jag får se till att skärpa mig. =)

Idag ska jag köra core på gymmet, hoppas jag har lite flyt där med och att jag får valuta för ansträngningen. =)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0