Misslyckad filmkväll ;)

Redan på frukosten på jobbet igår blev jag tipsad om en film som heter "Taken" som enligt flera skulle vara jättebra. Och eftersom jag är fullkomligt kass på att komma ihåg titlar eller dvs. vilka filmer man sett eller inte så skyndade jag mig att skriva till Andreas och föreslå att vi skulle se den samma kväll. Visst, svarade han och jag började se fram emot en mysig filmkväll mitt i veckan sådär med en troligen riktigt bra film. Härligt! =)

Sagt och gjort. Vi hade ett evigt pyssel att koppla in A dator i tv:n i sovrummet. Sladdar hit och dit, och pyssel med ljud och bild innan vi insåg att det inte funkade med hans dator. Fummel igen med att få över filmen till min dator via en extern hårddisk och en massa kopplande igen för att slutligen konstatera att filmen fungerade på min dator. Yes. Lutade oss tillbaka i sängen och pustade ut medan filmen satte igång. A hade t.om laddat upp med salta pinnar. Efter ett par minuter:

Andreas
Den här har vi ju sett!
Jag Va, nähä
Andreas Jooo
Jag När?
Andreas Ja men det var ju den som handlade om att hans dotter blev fnask...
Jag ...ja just det. Den var ju bra!
Andreas Ja det var den
Jag Men vi ser ju inte den igen
Andreas Nej det gör vi inte

Börjar leta igenom vad min dator har att erbjuda vad gäller filmer och hittade en som vi inte sett: "Margot at the wedding". Tror A var rätt skeptisk med tanke på titeln - tjejfilm!? =) Men vi gav den ett försök. Alldeles för långt försök för efter en halvtimma säger vi båda att det här går ju inte. Fullkomligt kass, grå, sjukt knepig film. En sådan som man kan bli riktigt deprimerad av och som känns som att den lika gärna kunnat spelats in på en annan planet. Så det bar sig inte bättre än att vi stängde ner hela skiten och gav upp vår filmkväll! Så kan det gå. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0