Rubbe, lågis och lorum ipsum

Nu har jag snart jobbat på SOL i tre månader. Den 11:e november närmare bestämt. Det känns både som att jag har varit här hur länge som helst och att Fagerhult känns väldigt avlägset. Samtidigt känner jag mig fortfarande rätt grön i vissa situationer. Det tar ju självklart lite tid att komma in i arbetsgången och förstå hur allt ska gå till och hur det ska göras på rätt sätt. Det förstår jag och måste acceptera även om jag är alldeles för otålig och vill kunna allt till 100% med en gång. Har ju ändå rätt mkt erfarenhet och kunskap sen tidigare om programmen jag jobbar i och så men allt annat skiljer ju sig rätt mycket. Inte minst hur man pratar. Okej jag kommer från ett stort världsomspännande företag som sysslar med armaturer, belysning, lumen, luxdiagram, reflektorer och spridningsvinklar - ja ni hör ju hur otroligt sexigt det låter. Och så tror man att det bara är att hoppa över till en något flashigare reklambyrå och hänga med i snacket, tempot och allt annat hur lätt som helst. Jag kommer ihåg första veckan när man var extra angelägen om att göra sitt bästa. Förstå rätt från början och visa framfötterna sådär. Haha, då fick jag höra ord som rubbe, lågis och lorum ipsum. Hallå!

Jag kände hur paniken började växa och munnen kändes alldeles torr. Var det meningen att jag skulle FÖRSTÅ sådana här ord. Nu i efterhand kan jag ju tycka att det är den simplaste frågan i världen och att jag borde kunnat lista ut det rätt enkelt men när man är på helspänn på ett helt nytt jobb med nytt folk så blir det helt enkelt inte så lätt. Jaja, nu vet jag att rubbe = rubrik, lågis betyder en pdf i lågupplöst format och att lorum ipsum är ett annat ord för en påhittad text som man kan fylla en textruta i väntan med att rätt text ska läggas in. Så! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0