Stressiga drömmar och avbitna tänder

Jag är väldigt faschinerad av drömmar. Ett tag hade jag t.om. ett block bredvid sängen där jag varje morgon anteckande ner nattens bravader. För det är ju så att man oftast kommer håg vad man drömt när man precis vaknat. Sen kan det vara precis som bortblåst efter ett par minuter medan vissa drömmar etsar sig fast för livet. Därför tyckte jag det var kul att skriva ner dem. Jag tycker det är fantastiskt hur mycket konstiga, roliga, sjuka och händelserika saker man kan drömma om och jag förstår inte hur man kan få ihop vissa saker. Har inte ni också drömt om de mest konstigaste miljöer, händelser och människor och när man vaknar är man helt matt och undrar hur man för helvete kunde få ihop det på det sättet. Ibland vaknar men helt slut och undrar vem man är, vart man är och har ingen aning om vilken dag det är. Det är hemskt och väldigt, väldigt läskigt.

i natt drömde jag att jag skulle med ett tåg och stressade hela tiden för att springa och hämta min väska som jag skulle ha med mig och fick armbåga mig fram för det var så mycket folk i vägen och jag sprang och sprang och hjärtat slog och jag blev alldeles trött och svettig och jag var tvungen att hinna med det där jäkla tåget och väskan var tung och alla människor var så sega och var bara i vägen. Puh! Inte konstigt att jag vaknade trött i morse och hade svårt att komma upp. Dessutom märkte jag att jag bitit av en liten, liten bit av min tand i sömnen. Måste ha stressat som en idiot! =) Kanske är ett tecken på att jag ska lugna ner mig några hekto. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0