Trasig ruta

Jag köpte min bil helt ny i början av året. Den är alltså inte ens ett år ännu men redan efter ett par månader så blev det en spricka i nedre delen av framrutan efter ett stenskott. Typiskt! Klart man blir arg och irriterad över en sådan sak, speciellt när man lagt ut en massa pengar på att köpa bilen precis och den ska liksom vara "splitterny" ett tag till. Inte ha en jäkla repa som man stör sig på varje gång eftersom den ligger i periferin exakt hela tiden då man kör. Så var iaf. läget men det bar sig inte bättre än att bara någon vecka efter missödet damp ett kuvert in genom brevinkastet. Det innehöll ett erbjudande om att försäkra sig mot stenskott i bilrutan till de som hade ny bil. Haha. 169:- per år och då fick man självrisken betald IFALL det skulle hända något så tråkigt. Hoppsan tänkte jag, betalde in och låtsades blåögt som att jag helt enkelt hade en sprillans ny bil utan den miiinsta tendens till skada på framrutan. Hrmmm. =)

Eftersom det hade känts rätt så dumt att skynda sig iväg för att laga den med en gång beslöt jag mig för att vänta ett tag så att det inte var så genomskinligt. Men nu har det gått lång tid sedan det hände, sprickan går nu nästan över hela rutan, från vänster till höger, och jag har fortfarande inte tagit tag i saken. Det får bli veckans projekt! Boka tid för lagning av min bilruta! Yes!


Min Nissan Nooote =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0