Basketpremiär

Idag ska jag och Andreas gå och kolla på Borås basket. Det är första matchen för säsongen och jag tycker faktiskt att det är roligt. Jag är nog inte den första man tänker på om någon nämner ordet sportfantast. Det får vara Andreas som får stå för den benämningen hos oss. Men de där basketmatcherna är himla skojiga faktiskt. Här händer det lite grann, det är lite fart och fläkt och lite mer av underhållning än vad t.ex. fotboll eller någon annan liknande sport är. På basket är det hög musik, coola lampor, låååånga spelare och lite fart och fläkt. Härligt. Sånt gillar jag. När det händer lite grann. Inte som att sitta och se på några som sparkar på en boll fram och tillbaka under 2x45 minuter och det förhoppningsvis kan bli något mål eller två...om man har tur.

Jaja, så tycker jag. Kanske var onödigt att snacka skit om fotbollen. Jag vet att det finns många som gillar den och att den säkert gör en del nytta i samhället och håller uppe flåset på en hel del, vilket är bra. Men jag vill bara höja upp basketen till en högre nivå och säga att jag tycker dte ska bli väldigt spännande att se första matchen för hösten!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0