Homeopati och annat hokuspokus

Idag är det måndag och jag ska besöka en kvinna som sysslar med homepati ikväll. Det ska bli intressant. Jag är fortfarande inte frisk i mina lungor och tuggar inflamationshämmade tabletter men det känns som att det är något mer som inte riktigt står rätt till och då tipsade mamma mig om den här kvinnan som hon går hos för sin migrän. Jag tänkte att jag får väl ge det en chans, se vad hon säger. Jag är lite fashinerad av det här med hokus pokus-sim salabim-metoder och det kan vara spännande att få ett utlåtande från någon som arbetar på ett annat sätt än dagens dokorer som skriver ut pencellin, atibiotika och tabletter hit och dit... =)

Om man söker på homeopati står det så här: Homeopati bygger på principen att lika botar lika. Att en sjukdom kan botas genom tillförsel av små mängder av det ämne som hos friska framkallar en effekt som liknar sjukdomens symtom. Homeopaten söker efter de symtom som patienten lider av just nu, den aktuella symtomtotaliteten. Utifrån 3-8 valda symtom tar terapeuten fram det homeopatmedel som bäst överensstämmer med patientens sjukdomsbild. Det finns cirka 1250 homeopatmedel att välja mellan, varför ett metodiskt tillvägagångssätt är viktigt. Blir den behandlade tilldelad ett överensstämmande homeopatmedel brukar patienten känna en förbättring inom en månad

Som sagt, blir intressant att se vad hon har att komma med. =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0