I valet och kvalet

Idag är jag på bättre humör. Skönt! Det hjälpte nog med lite sömn, måste ha vaknat på en bättre sida i morse. Känner mig dessutom mycket bättre, inte så ont i lungorna längre och är betydligt piggare. Nu har jag inte tränat på 4 veckor och hade tänkt köra igång lite lugnt den här veckan. Den mänskliga latheten tar dock över lite. Det är ju trots allt rätt så skönt att bara krypa upp i soffan istället för att pallra sig iväg till ett svettigt gympass. Men jag vet att så fort jag har varit där ett par gånger så är man inne i det igen. Dessutom så mår jag mycket, mycket bättre både fysiskt men framförallt psykiskt när man får låta kroppen jobba lite.

Idag håller jag dock fortfarande på och velar om jag ska ta en promenad efter jobbet och köra lite träning, gå på basket eller bjuda hem en kompis på fika. Lutar nog åt att jag tar tag i träningen. Känns som att det är dags nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0