Kaffeberoende!?

I förra veckan när jag var sjuk och hemma nästan hela veckan så drack jag inte något kaffe. Jag kände inget sug och sen är ju det så att kaffe är en social dryck så som vin t.ex. Jag skulle t.ex. varken dricka vin eller kaffe om jag alltid var själv. På jobbet tar men en kaffe dels för att alla andra gör det och så för att "ta ett break" ibland. Men så pratar man ju om att kaffe inte är så bra att hälla i sig och så och då tänkte jag att man kanske skulle försöka hålla upp ett tag nu när an ändå"lagt av" förra veckan.

Men då gick det inte längre än till fredag kväll när man var några stycken och det serverades kaffe. Då hade man valet att säga nej och sitta helt ensam och uttråkad och se på de andra när de dricker...eller så värma händerna runt en het kopp i soffan, låta det varma innehållet värma upp kroppen och känna sig lite "social". Suckar! Jaja, det är bara att inse att det inte gick så bra med mina planer. Jag är kaffedrickare och låter mig fortsätta vara det. Punkt slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0