Flashbacks till 90-talet

Söndag! Suckar, måndag, fredag och så söndag... Finns det några andra dagar, det känns inte så. Idag ska vi iaf. ut i skogen och grilla korv med Andreas förälfrar, syster och hennes man och barn. Det ska bli mysigt. Sånt gör man alldeles för sällan, eller hur!? Ska bli skönt att få komma ut i naturen och få lite frisk luft och särskilt när det är så fint och soligt väder ute. Inte dumt alls. =)

Hade en trevlig lördagskväll igår iaf. Maten gick att äta och sen gick vi igenom ett hundratals gamla 90-tals låtar och fick lite flash backs sådär. En massa gamla minnen som dyker upp, både bra och dåliga. Känns nästan som att man stod på dansgolvet i mellanstadiets matsal och spanade på den där snygga killen i pararellklassen som alla tjejer tyckte var så söt. Sprang i väg till kiosken och köpte lite godis och en dricka, flamsade runt med kompisarna, fnittrade lite och slank in på toaletten lite då och då för att bättra på det där sminket som man inte riktigt var så van vidän. Haha, det var en härlig tid men jag saknar den inte alls. Nu behöver ja inte längre oroa mig för den där matteläxan, eller hur jag  skulle lyckas få mamma att köpa den där snygga tröjan som jag sett, eller att hänga med de rätta kompisarna i klassen eller få vara ute så länge som jag ville. Jaja, var sak har sin tid. Så är det ju.

Nä nu är det dags att grilla korv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0