Blomsterplaner

Idag blir det en sväng efter jobbet för att köpa blommor. Tyvärr är inte vår balkong någonting att hänga i julgranen. Det är konstant skugga och är så pass liten att om man går ut på den får man näst intill backa in igen. =) Det är lite synd men så är det och därför är det ingen idé att plantera ett hav av blommor på denna då vi i princip endast använder den till att skaka mattor på. Dock står där två små stolar och ett bord så min tanke är att dels måla dessa vita (dem är i trä nu) och dessutom göra en liten plantering att ställa på bordet. Detta kommer att synas både ifrån köksfönstret och från trappuppgångens fönster så det känns lite roligt kanske.

Igår var jag för övrigt på ett tufft body pump-pass vilket gör att kroppen känns lite trasig idag och därefter blev det en mysig fika på Viskan med Maria. Tog en macka och satt utomhus och pratade en stund. Jag reflekterade över hur många det var som drack öl eller vin - på en måndag. Det kanske är normalare än vad jag trodde. Det såg himla mysigt ut och det är väl värmen och vädret som lockar fram suget hos folk men jag får erkänna att det ivar det sista jag var sugen på igår. Jaja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0