Ett samspel av musik, energi och välmående

Igår körde jag ett spinningpass klockan halv 7 på kvällen. Gillar egentligen inte att träna så pass sent eftersom jag inte ätit något ordentligt sedan 12 på lunchen men så blev det i går i alla fall. Jag tycker det är fascinerande hur hårt man anstränger sig beroende på hur du mår psykiskt. Dessutom märks det av hur du ätit och druckit under dagen och kanske framförallt vilken musik som spelas och hur peppande instruktören är. Allt det här har ett samspel som måste stämma väl överens för att du ska få så mycket ut av träningen som möjligt.

Igår t.ex. så var jag rätt hungrig och trött och hade inte musiken varit så pass bra och instruktören så motiverande så hade det blivit ett riktigt skitpass. Nu gjorde hon att jag, trots saknaden av energi, orkade trampa lite extra och faktiskt utföra ett riktigt hyfsat pass. Vänder man på det och säg att du ätit och druckit föredömligt samt kände dig på topp när du kommer till passet men möts av en riktigt usel instruktör. Denne säger knappt ett ord och spelar en musik som snarare skulle passa på ett yoga pass vilket gör att din prestation försämras.

Jag tycker det är väldigt intressant hur mycket så lite gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0