I behov av min peppbok

Idag är, trots fredag och sol, en dag där jag inte är riktigt på topp. Vet inte vad det är som spökar men jag känner mig lite sådär less och irriterad trots att jag saknar egentlig orsak. Jag känner mig i behov av en stor, varm kram och att min peppbok ska bli klar. Ja, så heter den. I onsdags fick vi alla på jobbet i uppgift att skriva en rad positiva och berömmande ord om varje person på jobbet. Orden skulle vi sitta var och en och skriva ned för att sedan maila till en kollega som skulle sätta ihop orden för varje person i varsin liten "peppbok".

Tanken med boken är att den ska komma till användning vid tillfällen då vi helt enkelt vill bättra på vårt självförtroende.
Antingen det är inför en date, intervju, presentation eller om man bara har mens är det alltid fint att tänka på allt man egentligen är bra på! Jag hade trott och hoppats att jag skulle få min bok idag men det blir någon gång i nästa vecka verkar det som.

Jaja, när jag beklagade mig för Sami som ska göra böckerna att vi inte fick böckerna idag och att jag skulle behöva min idag för jag var less så sa han:
- Inte ska du vara less Emma, du är ju.........snäll. Det är ett peppande ord du kan få av mig. 
- Haha, tack, nu känns det jättemycket bättre, svarade jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0