Lyckade scones och lyckad rabarberpaj

Igår kväll var vi hemma hos Maria Lunneryd på kvällen. Jag, Maria och Maria. Lika mysigt som vanligt och det bjöds på gott jordgubbsthé och nybakta scones. Mums. Maria Egelind hade varit lika duktig hon och bakat rabarberpaj. Hon påstod ett flertal gånger att hon inte kunde baka och hade misslyckats med pajen som vi inte behövde äta upp. Hallå, den var jättegod så det var inte sista gången hon gjorde det. ;)

Blev lite full i skratt när jag nämnde scones. Marias scones var mjuka, goda och allmänt lyckade som smälte gudomligt i munnen - precis som de ska. Trots att jag gillar att baka kakor och faktiskt vågar mig påstå att det oftast är ätbart så totalmisslyckas jag alltid med scones. Jag har några gånger försökt ge Andreas intycket om att vara den där perfekta flickvännen som tidigt smyger upp ur sängen och låtit hoonom vakna av en ljuvlig doft av nybakade scones. Han har fått slå upp ögonen till en, till synes, perfekt frukost av scones med ost och thé.

Men inte endaste gång har de varit sådär mjuka och fina som på bilderna i receptet. Efter att vi båda dessutom brukar få ett väldans magnknip som vägrat ge med sig förrän på kvällen och att man mer eller mindre brukar ha kunnat förstört golvet med stora hål om man tappat dem i golvet så har jag gett upp! Det finns saker jag är bättre på så om jag någon gång vill överraska med frukost på sängen så blir det en macka med smör och ett glas mjölk eller så. För det där borde väl knappast någon kunna göra tokigt. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0