Prövat tålamod

Idag har mitt tålamod provats - ordentligt - och jag är faktiskt riktigt nöjd. Det var nämligen dags för årets första golfrunda. Igår prövades swingen hemma hos mamma och pappa på kvällen och deras hur är så bra beläget så att det går att stå på gräsmattan och slå ut över dalgången. Suget växtes till liv och idag gick jag, Andreas, pappa och Andreas pappa 18 hål på Borås golfklubb. Jag trodde att allt skulle gå åt helvete och att det skulle krävas ett antal rundor innan jag visste vad som skulle göras men det gick faktiskt bättre än förväntat. Dock inte så pass bra så att det gröna kortet känns inom räckhåll men med lite träning så ska det där kortet bannermig tas.

I år har jag tänkt att satsa lite grann på den bollsporten. I år finns inga planer på lägenhetsbyte, nytt arbete eller liknande händelser som förra året bestod av  vilket gör att jag kan försöka gå in lite mer för att slå bollar. Det jag främst har att slåss emot är mitt tålamod och korta stubin, men jag har gett mig tusan på att bli bättre på att behärska mig och att inte flippa ut. =)

Jaja, sluttjatat om det nu. Att påsken är över känns trist. Jag hade gärna haft några fler lediga, sköna dagar men å andra sidan så är detta en kort vecka och våren är full av lediga dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0