Sconesfrukost med körsbärsmarmelad - fredagslyx

Igår fick jag och Emma på jobbet en idé. Vi bestämde oss för att överraska våra arbetskamrater med scones till frukost. Det var lite pysslande med ingredienser, bakplåtspapper och decilitermått som skulle tas med men till slut fick vi gjort ett par satser och det blev mycket uppskattat och riktigt, riktigt gott med ost och körsbärsmarmelad. Jag fick dessutom reda på vad jag alltid har gjort för fel när jag bakat mina scones hemma... Smält smör ska det tydligen inte vara och det säger ju sig själv att det är en rätt så stor skillnad om man ska använda hårt margarin istället. =)

Känns riktigt skönt med den stundande helgen. Som sagt blir det ett besök till Göteborg ikväll. Imorgon hoppas jag på lite golf sen återstår det att se vad helgen mer bjuder på.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0