Vart är vi på väg?

Igår blev jag nästan full i skratt och skämdes över vårt tekniska samhälle. Jag låg i sängen, hade läst lite och Andreas duschade. Jag la ifrån mig boken, sträckte mig över Andreas sida för att släcka sänglampan och sjönk därefter ner på min sida med en ljudlig suck. Vad skönt det var att ligga där på mage och känna det sköna täcket mot kroppen och bara blunda. Då slog det mig plötsligt att det var kolsvart i hela lägenheten vilket inte är så populärt när min pojkvän ska leta sig fram på sin väg mellan badrummet och sängen. Automatiskt rusade mina tankar iväg till snabbkommandot "ctrl + z". Dvs ångra. Haha, helt allvarligt var första tanken att jag hade velat använda snabbkommandot för att ta mig tillbaka till den stunden innan jag släckte lampan. Jag blev både road och rädd när jag insåg att det faktiskt var på riktigt att jag tänkt så. Då insåg jag att jag kanske suttit lite väl mycket vid datorn.

Ibland kan man ju dessutom lägga ifrån sig sin mobil någonstans och sen inte ha en aning om var den befinner sig. Då är det väldigt smart att kunna slå en signal från en annan telefon till sin egen, höra vart signalen kommer ifrån oc därefter kunna leta rätt på mobilen igen. Denna funktion har jag många gånger saknat när det gäller att hitta exempelvis nycklar, plånboken eller annat smått men viktigt. Då inser man vilken stor betydelse tekniken har i vår värld idag.

Vart är vi på väg? Vart ska det sluta?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0