Dumleklubbor i värmen

Jossan på mitt jobb är rolig. Hon kom förbi mig precis, lite bekymmrad. Hon och henens familj har ett fadderbarn i Etiopien. Jättefint tänkte jag när hon berättade hur de förberedde att skicka ner ett brev där hennes söner hade målat fina teckningar och pärlat den etiopiska flaggan på pärlplatta.

Sen kom problemet! Hon hade varit och köpt dumleklubbor att skicka med. 50 STYCKEN dessutom eftersom man måste skicka så pass många som räcker till många barn. Men sen kom hon på att det förmodligen inte är speciellt smart att skicka chokladklubborna till ett av världens varmaste länder och jag höll med. Det är väl säkert 40 grader där...minst. Kul för barnen att öppna en brun, kletig pinne. Hahaha. Hon skulle gå och köpa såda där vanliga klubbor istället som inte är i choklad.

Hennes barn lär iaf bli glada som får hem 50 dumleklubbor att kalasa på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0