Premiär för step styrka

Jobbar och sliter, ja här är faktiskt lite att göra för tillfället. =) Men snart är det dags för hemgång och helg och jag gör en mellanlandning på gymmet för att testa "step styrka" som Jossan på jobbet lovordat så. Har dessutom fått med mig Maria, Andreas syster som är på besök och det ska bli riktigt roligt.

Jag har testat vanlig step en gång i tiden och då kan jag ha varit sisådär 17-18 år. Det var ingen hit! Step innebär att man ska "studsa" upp och ner för en bräda i ett antal kordinationsövningar och jag koncentrerade mig så stenhårt på att hänga med så att jag efter passet inte kände mig ett dugg ansträngd. Det var bara hjärnan som fått arbeta och det är ju inte riktigt meningen.

Jossan lovade mig dock att det här är enkla kordinationsövningar och det hoppas jag verkligen. Eftersom det alltid är en spegel längst fram i salen så ser man allas rörelser och jag HATAR att vara den som snurrar åt höger när alla så tjusigt snurrar till vänster. Eller som sticker upp som en nyfiken näbbmus när alla hukar sig i en enda gemensam rörelse.

Jaja, vi får väl se... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0