Rapport från klättringen

I går var det dags att prova på klättra som jag nämnde i förra inlägget. Klockan 17.00 skulle vi befinna oss i Tosseryd där fem till väntade på att få klättra. Två instruktörer ledde ut oss långt in i skogen där de satt upp rep på två olika ställen. En klippvägg som var völdigt kuperad och "klippig" medan den andra mest såg ut som en vägg. Hjälp, var min första reaktion. Hur ska vi ta oss upp de 15 metrarna som klättringen innebar? Vi delade in oss i två grupper vilket innebar att jag och A fick klättra med en annan kille som var lite yngre. Jag provade först och jag var stolt att jag kom ända upp trots att det tog sin lilla tid. =) Det läskigaste var när man skulle gå ner och då fick lita sig 90° rakt bak och stöta ifrån benen från klippväggen för att "studsa" ner till marken igen medan instrukören hela tiden lossnade på linan bit för bit.

Efter varsitt försök fick vi byta klippvägg och denna lyckades jag mycket bättre med. Vi fick testa mer och prova lite olika vägar innan vi till slut samlades hela gruppen och en ny, ännu svårare "väg" sattes upp. Denna testade dock aldrig jag men Andreas och några av de andra killarna (det var bara jag som var tjej) gjorde det och alla klarade det riktigt snyggt!

Detta är definitivt något jag skulle vilja testa igen ochd et är en härlig känsla man har när man lyckas och kan se ner 15 meter på marken för att sedan svingas ner dit igen.

Tack älskling för presenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0