Tillbaka till verkligheten - både på gott och ont

Ojojoj, att semestern alltid passerar lika fort. Tre veckor tycks verka rätt så lång tid men plötsligt så är det över på ett nafs. Hur som helst så kom vi tillbaka till Borås i fredags kväll/natt efter U2-konserten som sista anhalt. Det var faktiskt rätt så skönt att få dessa två dagar hemma i lugn och ro. Att få komma i ordning igen och få packat upp och tvättat allting känns jätteskönt och man är något mer förberedd för att börja arbeta imorgon igen.

EN dag på semestern har jag legat ute och solat - det var igår. Annars har vädret varit otroligt tråkigt och det är egentligen enda smolket i bägaren för trots det så är jag väldigt nöjd med dessa lediga veckor. Vi har hunnit med en hel del annat som man inte skulle gjort om man legat på stranden och lapat sol. Som säkert nämnts tidigare har vi tillbringat mycket tid med våra familjer denna sommaren och umgåtts med dem i deras respektive stugor. Det är ändå något speciellt med sommarstugor och jag gillar det. I onsdags lämnade vi Varberg för att bo hos mamma och pappa i Åsa fram till fredagen. Där hade vi ett par lugna och sköna dagar bestående av bokläsning, golf och spel, spel och spel. =) Jag och Elin försökte bilda en pakt och slå ut Andreas i Fia med knuff men den grabben lyckas ofta klara sig rätt så bra ändå. =)

Jag känner blandade känslor för att gå till jobbet imorgon. Ledsamt och trist att semestern och det "ljuva livet" med sovmorgonar, slappade och god mat är slut men samtidigt är det alltid skönt att falla tillbaka i gamla rutiner och det är inte slut på allt det roliga för det. Nästa helg är det Charlotte och Simons bröllop att se fram emot och helgen därpå fyller jag 25. Det gäller dessutom att hitta små, små ljusglimtar hela tiden. Man måste ta vara på varje dag och glädjas åt det lilla. Jag har tänkt mycket på semestern - mycket på hur man ska se allt från den positiva sidan istället och inte göra saker krångligare än vad de är. Jag har lovat mig själv att försöka arbeta mycket med det här nu för att helt enkelt känna mig mer nöjd med tillvaron och sänka kraven - både på mig själv och på livet.


Jag och Wille på kvällspromenad i Varberg


Jag och min älskling


Wille med morfar i kohagen


Andreas & syster vid Turning Torso, Malmö

Systerkärlek



Ett besök på Falsterbo hanns med


Jag i morgonrock strl XL på Vann spa =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0