Trött på...

Osch, jag är lite trött på att leka hästägare nu. Trött på att traska en bit för att hämta bil, på att köra till stallet och samma procedur på tillbakavägen. Det tar så onödigt lång tid och jag känner mig hela tiden lite stressad. Känns som att jag aldrig är i stallet så länge som det egentligen krävs mest för att jag tycker det är mer än bra att vara hästvakt flera dagar i rad nu. Jag saknar min vanliga vardag som att hinna gå till gymmet, fika, ta en promenad, läsa, slappa, se på film och mysa. Det hinner jag nästan inte nu och det gör mig lite irriterad samtidigt som jag vet att det är jag själv som försatt mig i den situationen. Samt att det är slut för ett ta från och med imorgon för då kommer Fiestas ägare tillbaka.

Jag ska inte klaga för när jag väl kommit till stallet är det oftast mysigt och så men det där med att rida flera dagar i rad - det är inte min grej längre. Jag behöver mer stimulans i vardagen. Men nu är det bara ikväll ckså sen har jag resten av veckan att göra precis som jag vill. Då kan jag vara lite mer spontan igen - det som jag tränat på och kommit fram att jag mår bra av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0