Förgyllande ögonblick - stora som små

Eftersom vi under våra tre veckors semester bodde i familjernas stugor, inte gjorde några större utsvävningar eller utflykter och dessutom mer eller mindre hade konstant regn så känner jag och A att en veckas semester i november skulle vara oerhört välbehövlig och efterlängtad. Att få ha något att längta till när hösten sätts igång. Det tror jag faktiskt är jätteviktigt och även om det inte behöver vara så pass stora saker som en resa så försöker jag hela tiden ha små saker utspridda som man ser fram emot. Det hjälper till i den annars ibland tråkiga och rätt rutinmässiga vardagen. Det handlar som sagt inte om så stora saker. Det kan vara en middag, ett biobesök, ett besök hos frisören (nödvändigt dock), en kväll hos familjen - eller ja, vad som helst som man anser förgylla tillvaron.

I alla fall så håller vi just nu på att kika resa och besöker resebyråer. Andreas är helsäker på vart han vill att vi åker =) och jag vill också samma sak men är lite svårare att övertyga eftersom det är lite längre bort och dyrare än vad vi först pratat om. Å andra sidan är det tre månader kvar och satsar vi fullt ut på att spara så mycket som möjligt fram tills dess så kanske det inte är helt omöjligt ändå. Det är ju betydligt roligare att äta nudlar varje dag fram tills dess om man vet varför. =) Nä då, skämt åtsido, det är roliga problem vi snackar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0