Julklappsbestyr!

Det där med julklappar... Jag minns så när man var liten och längtan efter julafton och alla julklappar började redan när sommarn gick mot höst. Det där pirret i magen dagen innan julafton när man visste att mamma och pappa tillbringade hela kvällen åt att slå in alla våra paket, klä granen och placera alla klappar där under. Åhh, vilken känsla det var. Jag har också alltid älskat att köpa julklappar till alla andra. Planerat, funderat, skrivit listor, handlat och slått in. I år har vi dock minskat ner lite på klappar och det känns skönt. Det är lätt att känna en stress över alla presenter och att man ska hitta den perfekta presenten till alla, att det ska kosta lagom mycket och kännas roligt att ge. Det brukar alltid sluta med att man springer på stan i sista sekunden och stressar och blir arg. I år hoppas jag att det blir lite lugnare och jag ska försöka att köpa de julklappar jag ska köpa i nästa vecka - allt för att slippa stressa upp mig och må dåligt i onödan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0