Avis

Här sitter man i ett regn/slaskigt Sverige. Det är sådär kallt och ruggigt som det har varit ett bra tag nu. Att det är i slutet av februari är i alla fall en tröst vilket innebär att våren närmar sig och att det går mot ljusare tider även om det är svårt att förstå just idag. Jag har tyckt att det varit rätt mysigt egentligen att kunna stänga in sig inne, tända lite ljus krypa upp i soffan och bara mysa och titta på TV men nu börjar jag bli trött på det här. Nu längtar jag efter sol, värme och att bara kunna gå till jobbet i en tunn jacka.

Just nu sitter dessutom min familj på planet till Kanarieöarna för att vara där en vecka. Inte så lite avundsjuk när det känns så trist här hemma. Är ständigt behov av att det händer nya och spännande saker (även om jag blivit bättre och faktiskt KAN ta det lugnt ibland och tycka det är skönt) och just nu så känns det som att det bara är grå, trist vardag. Det beror på årstiden, jag vet, och det gäller väl att se till att göra saker man tycker om och mår bra av så man slipper fastna i tristessträsket men det är inte så lätt alltid. Har kommit igång med träningen vilket känns väldigt skönt men så är det ju dem där jäkla lungorna som strular. Jaja, man måste vara lite nere för att komma upp igen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0