Inte läge just nu...

Jag är en frusen människa. Jag gillar att krypa upp i soffan under en filt med myskläder och varma tofflor och det bästa av allt är väl på vintern att krypa ner under ett varmt, skönt duntäcke. Eller? Tidigare i höstas bestämde jag mig för att införskaffa mig ett riktigt skönt och bra duntäcke. Yes, så fick det bli. 700 spänn kostade det och då var det ändå halva priset. Jag betalade lydigt och tänkte att jag fick se det som en investering och någonting jag kunde ha glädje av länge.

Så blev det inte riktigt - jag gav det fyra nätter men sen slängdes det in i garderoben. Jag trodde jag skulle dö så varmt var det. Jag vaknade sjöblöt flera gånger på nätterna men gav det som sagt ändå en chans. När jag sedan fick huvudvärk på dagarna och insåg att jag fick vätskebrist på grund av ett jäkla täcke så fick jag nog och tog tillbaka mitt lilarandiga täcke från Ellos, köpt någon gång på tidigt 90-tal.

Nu ligger det dyra, varma täcket i min garderob, knappt använt. Attans! Blocket har funnits i mina tankar, kanske är det någon (jäkligt) frusen stackare som vill köpa det men det är väl inte riktigt rätt läge just nu i den hä dunhysterin som de pratar om på nyheterna hela tiden. Kan tänka mig att folk ryggar tillbaka så fort någon nämner duntäcke för tillfället så jag får nog avvakta tills den värsta hysterin har lagt sig antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0