Jag är besatt!

Okej, alla tjejer gillar väl att shoppa - mer eller mindre. I Thailand blev man en riktig shopaholic eftersom allt var så väldans billigt men här hemma är jag nog relativt ekonomisk och återhållsam. Dessutom är jag rätt kräsen och köper ingenting som är halvdant och är jag på dåligt humör och affären har speglar och ljus som gär att man förvanlas till en blek flodhäst så är det till min plånboks fördel men det gör heller inte att jag får med mig något nytt plagg hem.

Nu har jag hittat min grej. Tradera! Jag kan sitta i min morgonrock i soffan i lugn och ro och samtidigt slänga ett öga på TV:n då och då samtidigt som jag bläddrar mig igenom en massa ursnygga, läckra klänningar eller vad det nu är jag för stunden attraheras av. Min kärlek till nätauktion började av att jag var tvungen att hitta en peruk till en fest och googlandet slussade mig vidare till tradera. Igår fick jag en - äntligen. Efter att ha bjudit på fyra stycken tidigare utan vinnande resultat så fick jag äntligen en för en prisvärd summa.

Möjligheten till fynd är stor då det helt och hållet har med vem mer som är intresserad. Det ger mig en liten kick att se hur många dagar, timmar eller helst minuter som är kvar innan klubban slås och jag snabbt får dividera med mig själv vad som är ett rimligt bud. Ska jag lägga mig, elelr ska jag bjuda över?

Jag har också köpte en mysig(!?) ljusblå tröja och igår bjöd jag på en riktigt snygg, läcker klänning som jag bara inte kunde motstå. Jag leder fortfarande auktionen och nu är det bara, ska vi se...31 minuter kvar. Är det ingen som bjuder över så får jag den för 155 kronor (+44 kronor frakt) vilket är ett fynd för en helt sprillans ny dress. Hoppas, hoppas, för det står bara Emma på den. =)



Min peruk till festen som kommer göra mig blond igen för en kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0