Miljöombyte - bra för alla

Igår var ingen toppenvecka för mig. Jag kände mig allt annat än pigg, glad och frisk. Jag var sur och tvär och var ingen rolig människa att umgås med. I lördags morse åkte vi till Varberg tillsammans mad Andreas föräldrar och stannade till igår eftermiddag. Vi köpte och åt god mat, vi eldade i den öppna spisen, vi hade myskläder och fårskinnstofflor, vi gick långpromenader vid havet, vi lekte med Wille och hade en allmänt lugn, mysig och skön helg. Det var väldigt skönt att komma hemmifrån ett tag. Inte för att jag inte trivs hemma, tvärtom. Men ibland behöver man komma bort även om det bara handlar om en natt. Få vistas i en annan miljö och tänka på annat. Det tror jag är viktigt för alla och det är något man gör för sällan.

Så idag känner jag mig gladare, piggare och mer sugen på livet. Jag har dock fortfarande ont i lungorna och hade bara det velat ge med sig och jag hade kommit igång med träningen igen så hade allt varit frid och fröjd. Jag saknar att få röra på mig ordentligt, få känna sig andfådd, svettig och mör i kroppen. Jaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0