Överskattade semlor

Har precis fikat med varsin semla här på jobbet och jag har längtat hela dagen efter den årliga gräddbullen. Det är ju ändå något speciellt att få äta en sådan när det är självaste semledagen. Men jag hade för mig att dem smakade betydligt godare. Dels är själva bullen bara torr och kompakt och själva semlan består ju till 80% av bullen.mandelmassan gillar jag väldigt mycket mend et är alltid alldeles för lite av det och sen återstår ju bara florsockret och grädden vilket inte är någon hit i större mängder.

Nej semlan är verkligen överskattad. En helt egen dag har den fått och så handlar det bara om en torr, tråkig bulle med en massa grädde. Nä, tack och lova att vi slipper den nu på ett tag.

Idag känner jag mig riktigt duktig. igår kväll var det ett tufft, jobbigt spinningpass och idag på lunchen körde jag och Maria body pump som var väldigt skönt. Känns rikitgt skönt att bara kunna gå hem direkt efter jobbet med gott samvete. Ikväll kommer Tobbe, Lina Penn och Anna hem till oss på lite fika. Spontant och trevligt. Det blir inga semlor ikväll iaf. Dem har gjort sitt för i år. Tacka vet jag hallonpaj med vaniljvisp! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0