Löften är till för att hållas

En gemensam kompis till mig och en kollega hade igår bett min kollega att skriva under ett papper som kompisen författat där det stod nerpräntat ett antal löften som hon skulle uppnå i vår. Det var bland annat att skaffa en pojkvän, hitta en ny lägenhet, gå ner fem kilo och så ett par stycken till. Jag tyckte detta var en rätt kul idé. Hon ville alltså att en kompis skulle skriva unde rhennes löften så att hon skulle få lite mer press på sig. Jag kan själv tycka att detta verkar lite väl svårt att uppnå men skam den som ger sig.

Jag fick mig en tankeställare vad JAG skulle vilja ändra på hos mig själv. Jag aksnke också borde ha några mål med kommande år att sträva mot, varför inte? Okej, pojkvän har jag redan och honom vill jag absolut inte byta ut, en lägenhet har jag också som jag inte heller har lust att  mista. 5 kilo låter lite väl mycket men istället har jag funderat ut några andra saker jag ska sträva efter att uppnå.

* Komma bättre i tid (framförallt på morgonen till jobbet)
* Bli ännu lugnare och mindre stressad i humöret
* Fortsätta träna så ofta som jag gör nu och bli starkare och få bättre kondition...
* ...Men samtidigt lyssna på min kropp och inte ha dåligt samvete ifall jag inte hinner träna som jag planerat
* Umgås mer med mina vänner
* Blir ännu mer fokuserad, effektiv och noggrann på jobbet
* Inte tänka så mycket och oroa mig för saker och ting
* Leva mer i nuet och uppskatta det jag har
* Bli en bättre flickvän, dotter, syster, barnbarn, kompis och kollega

Så! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0