Tankar

Nu är det alldeles, alldeles snart helg. Sitter bara här och småpysslar lite, är klar med veckans uppgifter och det känns så skönt. Väntar bara att klockan ska gå så att jag kan få sluta. Åker direkt till Malmö...tror jag!? Åhh, jag älskar fredagar och denna vecka har ändå gått rätt fort.

Just nu tänker jag på en massa saker. Jag undrar hur det gick för en kompis hos läkaren idag. Sen undrar jag hur en annan kompis har det i Thailand (underbart förmodligen). Undrar hur det löser sig med jobb för en annan vän. Jag undrar om min mormor får ordning på min klänning som hon skulle sy och så undar jag hur en annan kompis tänker ibland. Funderar på vad min chef tycker om det jag gör. Undrar när lågkonjunkturen vänder. Hoppas att mina syskon mår bra. Reflekterar över livet, dess mening. Elaka och vänliga människor.

Det är mycket tankar som cirkulerar en en liten flickas huvud ibland. Jag vill sudda ut mycket av tankarna. Låta den onödiga energin gå till något som är mer värdefullt än att grubbla på vissa saker. Det bästa man kan göra är att engagera sig i saker för att tvingas fokusera på något annat men ibland är det lättare sagt än gjort. Så är det i alla fall men nu ska jag ta och avsluta det sista för att ta mig hem.

Trevlig helg på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0