Var är den alerta motivationen?

Jag är trött. Det känns som att luften gick ur mig lite efter att jag stressat fram ett arbete som skulle lämnas klockan två och sen när jag väl kunde andas ut så var det som att all kraft och energi försvann. Poff sa det och så var allt borta. Nu sitter jag här, ögonlocken vill ramla ihop, händerna vill inte arbeta, hjärnan vill ta ledigt och sängen känns otroligt lockande. Då är det så typiskt att jag bokat in spinning med Maria klockan 6. Har inte spunnit på hur länge som helst och funderar på hur mina lungor klarar av det.

Jaja, det gäller att bita ihop, plocka fram den där motivationen som finns någonstans innuti mig och pallra sig dit. Det kan ju faktiskt bli riktigt roligt (läs svettigt) och det är ju trots allt alltid så skönt efteråt när man tagit sig i kragen och så kan sjunka ner i soffan med gott samvete. Trött och utmattad men skönt avslappnad och sådär mystrött som man bara kan bli efter ett bra pass. Japp, nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0