Scary moment

Jag är ingen person som till hunda procent tror på spökenoch andra övernaturliga ting. Däremot tror jag det finns "någonting" och jag är säker på att vissa människor fått gåvan att kunna se saker som vi andra inte kan se och känna till händelser innan de sker. Igår hände en läskig händelse som säkert har en fullkomligt naturlig förklaring men...

Klockan är ca 23.30 och jag och Andreas har gått och lagt oss. Det är sådär så att man är nära, nära att falla in i sömnen och jag trodde t.om. att Andreas redan sov. Helt plötsligt flyger vi båda upp och Andreas rycker tag i fjärrkontrollen som troligtvis  låg närmast till hands, och går ut i hallen. Vi hade båda hört steg som lät kusligt nära - precis som det kom ifrån hallen elelr köket.

Eftersom vi tidigare på kvällen lämnat lägenheten olåst en liten, liten stund kom alla möjliga tankar upp i mitt huvud. Helt orörlig satt jag i sängen medan Andreas undersökte alla skrymsler och vrår. Utan resultat. Det fanns ingen annan i vår lägenhet och ändå hade det låtit som fotstegen var så nära, så nära. Vi försökte hitta en förklaring att det var grannarna nedan som lät ovanligt mycket eller att ljudet kom utanför det öppna fönstret men jag är inte säker... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0