En otroligt lyckad möhippa - om jag får lova att säga det själv =)

Jag har inte kunnat nämna något om lördagens strapatser med risk för att bruden skulle få för sig att läsa det innan det var dags - och det hade ju varit allt för tråkigt. Att avslöja en kidnappning på bloggen. =) Men ialla fall så har det varit ett väldans pusslande, ringande, planerande och bokande fram och tillbaka ett tag tillbaka och i lördags var domedagen för att se om alla våra planer skulle lyckas eller inte.

Jag, Terese och Erik - förmodligen en av de mest lyckligaste killarna som fick tillbringa en hel dag och kväll med ett gäng brudar - stormade in hemma hos Charlottes föräldrar där hon befann sig i lördags morse. Hon hade inte misstänkt någonting vilket jag tycker var fantastiskt! =) Hon trodde hon och hennes mamma skulle åka till Borås för att sy in bröllopsklänning, men icke! Jag hade tidigare under veckan köpt de mest osmakliga kläder på Myrorna som jag kunde hitta och den blivande bruden fick snällt ta på sig detta. En marinblå sammetsklänning, ett par ljuslila strumpbyxor, ett par blå skor med strasstenar i alla möjliga färger samt en lila tiara med "svandun" från barnavdelningen på EKO. Very nice! =)

Vi åkte därefter till Göteborg där vi träffade resten av tjejerna i Slottskogen och avnjöt en god lunch på gräset och drack mousserande vin. Där  fick bruden också öppna presenter hon fått av varje tjej. En symbolisk present där hon fick gissa vem som gett henne vad och varför. Hon fick dessutom ett block där hon under dagen och kvällen skulle samla in äktenskapsråd från folk runt omkring. Ett annat uppdrag var att visa sina säljartalanger genom att under dagen och kvällen försöka byta upp sig till något bättre från den ursprungliga simpla nyckelringen hon fick.

En mycket-tidskrävande-med-många-stopp-på-vägen-promenad genom stan väntade innan vi gick in på Liseberg för att ha 5-kamp och åt en god middag på Hamnkrogen bestående av räkor, bröd och olika såser. Mums!

Efter Lisebergsbesöket så begav vi oss hem till Sofia, en av tjejerna, för att dricka vin och äta kex och ost och annat gott. Klockan hann bli så mycket så att endast fyra stycken orkade med ett besök på krogen. =)

Trött men glad åkte jag hem efter en rolig och händelserik dag. =) Bildbevis kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0