Husdröm till drömhus

Jag drömmer om ett eget hus. Jag vet att många tycker det är charmigare med ett gammalt som man renoverar upp och visst, det ÄR charmigt. Men för mig så är hösta önskan att få bygga ett alldeles eget. Ett hus där du fått vara med från början och bestämma vart varje rum ska ligga. Ett hus där du får vara med från första spadtaget. Ett hus där du får bestämma hur exakt allting ska se ut. Kök, badrum, tapeter, trappa, fasad, modell - ja ALLT.

Ett roligt intresse och tidsfördiv tycker jag är att skissa, drömma, titta, planera, fantisera om ditt alldeles eget blivande hus. Hur vill man ha det? Sovrummet här, sovrummet där. Svart kakel, blommig tapet? Jag kollar i inredningsmagasin, jag kollar på husföretagshemsidor. Jag letar längs med vägarna när jag åker bil och kollar hemnet. Allt för att få så mycket inspiration om möjligt. Sådant tycker jag är roligt.

Jag och A har vet redan i princip hur vårt ska se ut - nästan i alla fall. Jag hittade ett på hemnet igår som liknar det liiiite grann. http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/451924





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0