Minnen från Mallis

Då är det tisdag och man är tillbaka i verkligheten igen efter några härliga dagar på Mallis. Först och främst är jag verkligen imponerad av vackra staden Palma som var mycket renare och mer välstädat än vad jag hade kunnat gissa.

Hur som helst. I onsdags efter jobbet åkte vi bil till Malmö där vi sov över hos Andreas syster Maria och hennes Jörgen för att sedan morgonen efter, alla fyra bege oss till Köpenhamn där flyget gick ifrån. Väl framme på Mallorca tog vi taxi till deras lägenhet där vi skulle tillbringa vistelsen och installerade oss. Helt utsvultna blev det ett dyrt matinköp i närmsta mataffär där vi köpte på oss frukost, lunch, viner och annat smått och gott. En underbar lunch på terassen lyckades vi därefter få ihop bestående av rosévin, bröd, mozarella, tomater, oliver, parmaskinka mm. Resten av dagen tillbringade vi med härlig shopping och gick sedan ut och åt.

Fredagen åkte vi till en strand lite längre bort där vi låg och solade och hade det skönt. Det var en mysig liten "vik" med ett par tillhörande restauranger där vi sedan åt lunch. Dagen gick fort och vi åkte hemmåt för att styla om. Vi spelade lite kort och drack vin på terassen innan vi gick till gamla stan, åt en middag på en tapasrestaurang och var därefter på ett fräscht ställe som hette Puro där vi drack drinkar och dansade lite grann.

Lördagen blev också en trip till samma strand med lunch på samma ställe. Därefter tog jag och maria en lite shoppingrunda där jag bland annat hittade världens sötaste och blommigaste skor. =) På kvällen åkte vi taxi till den "fina" hamnen där vi åt på en jättefin italiensk restaurang. Andreas tog en efterätt som var päronsorbet med champagne...det säger det mesta om stället och om folket. Kul att se men inget att eftersträva. Haha =)

På söndagen var det lite sämre väder och eftersom vi skulle åka hem på kvällen så städade vi och gjorde i ordning innan vi gick till stan och åt lunch och drack kaffe. Dagen gick fort och snart satt vi i taxin till flygplatsen igen.

En jätteskön semester som gärna hade fått vara längre. =)