Fiesta

I söndags var jag och provred en häst som jag kanske ska börja rida två gånger i veckan om allt kändes bra både för mig och för ägaren. Det är ett väldigt bra alternativ när man varken har tid, råd eller lust med en egen häst men är ridsugen och skulle vilja rida bara ett par gånger i veckan. Sen gör det ju ingenting att hästen står uppstallad i ett stort stall med ridhus, paddock, fälttävlansbana och fina ridvägar. =)

Hur som helst så åkte jag dit utan förväntningar i söndags. Ville inte hoppas och tro någonting eftersom jag ändå har lite krav på hur hästen skulle vara. Men jag blev minst sagt imponerad av hur fin hästen var och hur mysig hon var att rida på. Tjejen som hade hästen tyckte nog också att det kändes rätt okej och vill att vi ska rida ut tillsmamans en gång för att jag ska få se hur Fiesta, som hästen heter, är ute i skog och mark. Tydligen ska hästen vara lite av en studsboll. =)

Så vi får se lite vad som händer. Jag hoppas att jag tycker det känns bra nästa gång också och att ägaren tycker att det känns rätt så att det blir en fortsättning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0