Konstiga mardrömmar

Igår kväll gick jag och Maria en skön promenad och snackade om sånt som vi tjejer brukar prata om. Vi kom bland annat fram till att man inte är ensam om att vara dum, grinig och löjlig. Man är bara tjej helt enkelt. =)

Ikväll kommer mamma hem och vi ska ta en promenad medan syster är på möte på nya(?) gymnasiet. Därefter kommer Elin också hem och ska granska min garderob. Elin slutar nian nästa vecka vilket innebär både avslutning och "bal". Då är det bra att ha en syster som har lite klänningar att låna. ;)

I natt drömde jag en sådan där riktigt sjuk och verklig dröm som gjorde att när jag väl vaknade, svettig och med en hastig puls, så hade jag en obehaglig känsla i magen och var väldigt glad att det inte var verklighet. =) Jag drömde att jag och Andreas gifte oss i en stor kyrka. Precis när bröllopsmarchen började spelas och det förväntades att vi skulle tåga in så kom jag på att jag inte hade tagit på någon mascara och jag sprang iväg och fick lånat en medan alla väntade ståendes i kyrkbänkarna. När jag till slut ställde mig bredvid Andreas för att gå in märkte jag att han hade en urtvättat och söndrigt linne på sig och jag frågade honom vad han höll på med. Han svarade mig några konstiga osammanhängande meningar som avslöjade att han var ordentligt full. När vi väl stod framme i kyrkan märkte jag att jag själv hade en blå klänning på mig som jag sytt själv - inte alls någon vacker, vit brudklänning. Men över klänningen hade jag ett antal tröjor på mig som jag tog av mig en efter en framme vid altaret. Det var inga som vi kände i kyrkan utan bara en massa främlingar. Med vetskapen om att den här drömmen låter allt mer absurd, så skulle Andreas sen spikas upp på ett träkors som Jesus men det gick inte så bra eftersom han rullade runt på golvet - helt berusad och bara skrattade.

Jaa. Vad får man allt ifrån? Som tur är så var det en riktig mardröm och jag hoppas verkligen att när den stora dagen kommer så är vi båda nyktra, har vackra kläder på oss, har planerat allt i tid och framförallt - att alla vänner finns på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0