Avundsjuk och sugen

Det finns ingenting bättre än våren och sommaren. Värme, sol, grönt gräs och glädje. Då mår jag som bäst, då glöms allt tråkigt och du blir som ett barn på nytt. Vintern är en hemsk årstid (inte alltid, men generellt) och då är allt trist, grått och tråkigt. Alla är mer elelr mindre deprimerade och ingen har lust att göra någonting annat än att sitta och uggla framför tv:n (inklusive mig själv).

Men det sista har jag blivit ruskigt sugen på skidåkning. Åkte mycket som liten men nu har jag inte gjort det på ett tag och har heller inte haft något större sug efter det. Det har liksom legat så långt efter en solsemester som det någonsin kan göra men nu har jag ändrat min uppfattning...lite iaf. Igår var Tobbe och Lina hemma nyss hemkomna från Sälen och det lät så mysigt det där med underställ, jägermaister, stugmys, rosiga kinder och skidåkning. Det gjorde det faktiskt. Dessutom åker mamma, pappa och syster till Sälen imorgon och det låter så mysigt så.

Får se när en skidresa kan få ske. Det handlar ju både om pengar, tid och prioritering och för närvarande så är det helt köpstopp så en skidresa i år får vi nog skippa. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0