En mening med allt!?

I sådana här tider som vi befinner oss i nu (lågkonjunkturstider) så börjar man fundera på vad man egentligen vill göra med sitt liv. Vad är ens drömyrke? Vad skulle man allra helst vilja göra om inga pengar, problem eller begränsningar i världen stoppade en? Har jag valt rätt? Är det här vad jag verkligen vill pyssla med? Vad finns det för möjligheter?

Kanske är det någon mening med allt... Jag tror faktiskt det. Huvudsaken är ju faktiskt att man mår bra, har pengar så man klarar sig och aktiverar sig med något som stimulerar en och gör att man är lycklig, mår bra och växer som människa. Så är i alla fall min teori.

Jag tror att allt för många kör på i det vanliga spåret. Rädda och för lata för att verkligen ta tag i sina drömmar, våga släppa taget och göra det dem verkligen tror på eller skulle må bra av. Det är inte så konstigt att så många lider av depressioner och utbrändhet! Jag själv är lika dan men jag ska bli bättre på det.

Veckans mål får bli att verkligen fundera ut hur jag skulle göra för att må som bäst och hur jag ska gå tillväga.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

BRAVO!

2009-03-24 @ 16:16:56
URL: http://www.papillonalva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0