Seg måndag

Måndagar är inte min hatdag, jag brukar tyck det är rätt skönt att gå till jobbet igen efter helgen (när man väl kommer ur sängen ska jag säga). Dessutom går dagen rätt så fort eftersom hela förmiddagen består av möte med alla på byrån för att planera kommande vecka så att allt ska falla på plats så smidigt som möjligt. Resten av dagen brukar gå i ett nafs. Idag är det inte så. Jag tycker allt segar och inte går riktigt dit jag vill. Huvudvärken börjar komma krypande, missuppfattningar sker, mobilen dör vilket gör att jag inte kan svara en kompis på ett rätt så viktigt mess. Jag sitter här som på nålar. Vill bort, iväg och glömma allt en stund.

Jag ska börja veckan emd ett tungt, svettigt activio-pass ikväll. Det vill säga att det är som ett spinningpass men du har dessutom ett pulsband under brösten som möter pulsen som du ser lägst fram på en skärm. Passet handlar om att du ska kämpa för att hålla den pulsen som instruktören önskar för tillfället och antingen handlar det om att cykla som en galning eller att varva ner. Det är rätt så fashinerande att se hur kroppen påverkas av anstängningen och jag gillar det. Svetten brukar fullkomligt spruta efteråt och jag gillar även det! Får se om det passet hjälper mig komma igång med veckan, jag hoppas det! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0