Shoppingsug

Jag tycker svarta kläder är snyggt och stilfullt och det bästa av allt - det funkar till det mesta. Tyvärr blir det lätt tråkigt när man näst intill BARA använder mörka kläder. Trots att det enkelt går att lätta upp med någon annan färg så kan svart ibland kännas dystert och trist. Särskilt nu när våren är på ingång, solen skiner och alla trendiga magasin lyser av klatschiga färger på jackor, byxor och sjalar.

När man går förbi skyltfönstrena på stan så skriker alla härliga vårkläder "köp mig, ta på mig, prova mig, ta hem mig". Det är med svårhet jag trotsar skriken, vänder bort blicken och stålsätter mig för att gå raka vägen hem med snabba, bestämda steg.

Åhh, vad jag vill känna mig rik, säker och kunna shoppa med gott samvete. Ett par snygga byxor till våren, ett par schysta remsandaler, en färgglad kjol, lite fina underkläder. Suck. jag hade gjort mycket för att ha den möjligheten nu.

Jäkla lågkonjunktur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0