SKÄRPNING Emma

Attans. Jag är inte på humör. Ingenting går som jag vill idag och jag har ingen ork för fem öre att göra något vettigt. Är trött och på väldigt dåligt humör. Jag vill gräva en grop och hoppa ner i. Helst skulle gropen vara så djup så jag hamnar på andra sidan jorden. Där bör det vara varmare och soligare än vad det är här i snökaoset. Det gör än inte gladare direkt. Attans, jag som varit så pigg och glad nu ett tag. Nu blir jag en sur och tvär flickvän, kollega och kompis igen. Det gilar jag inte, men ändå får jag svårt att motivera mig till att bli glad, lugn och trevlig igen - som jag faktiskt kan vara ibland.

Jag får se till att skärpa mig. Nu om en stund ska jag till Monica som är en mycket klok kvinna...hon brukar ha bra saker att säga som får min hjärna att tänka om - det behövs. Sedan ska jag hem till Andreas föräldrar och vara barnvakt åt Wille en stund. Gissar att det blir lite hockey ikväll också - inte mitt förslag!


Sol, värme och bad hade jag gett mycket för nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0